برای بازیگر شدن باید بچه بشی!

ببینید | غول در قاب

پل لئونارد نیومن بازیگر و کارگردان آمریکایی تحسین شده، برنده جایزه اسکار و نیکوکاری مشهور بود. او به تعریف نقش اول مرد در فیلم‌های سینمایی از اواسط دهه 1950 تا قرن 21 کمک فراوانی کرد.
کد خبر: ۱۴۲۳۸۱۱
تعداد بازدید : 32

جذابیت، هوش و قدرت او سبب شد بتواند نقش‌های مختلفی را از بوکسوری ضعیف به نام راکی گرازیانو تا ضدقهرمانانی سرکش مانند هارپر به تصویر بکشد. اما نیومن پیش از تبدیل شدن به بازیگری مطرح راه‌ دور و درازی را طی کرده است.

در ابتدا می‌خواست بازیکن فوتبال شود اما پس از دستگیری به دلیل درگیری، از تیم دانشگاه اخراج شد. سپس در دانشگاه ییل در برنامه آموزش خلبانی نیروی دریایی ثبت نام کرد. اما به دلیل کوررنگی مجبور به رها کردن آن شد. چشمان آبی نیومن که بعدها در صنعت فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت، به رویای او برای خلبان شدن خیانت کرد.

نیومن شخصیتی نمادین در تاریخ هالیوود است اما آنچه محبوبیت و شهرت او را افزایش داده، انسان‌دوست بودن و کارهای نیکوکارانه‌ایست که انجام داده است. حقوق بشر برای نیومن بسیار مهم بود و با حضور در فعالیت‌های جنبشی حمایت خود را از آزادی و برابری نشان می‌داد.

او یکی از بنیانگذاران موسسه «نیومنز اون» بود. سازمانی که از زمان تاسیس در سال 1982 تا سال 2021 مجموعا 570 میلیون دلار به امور خیریه در سرتاسر جهان اهدا کرده است. نیومن همچنین بنیاد «سرگرمی کودکان» را تاسیس کرد که اردوهای تابستانی برای کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج برگزار می‌کند.

این بنیاد از زمان آغاز به کار به بیش از 1.3 میلیون کودک و خانواده‌های آنها خدمات ارائه کرده است. او مرکز «اسکات نیومن» را نیز به یاد پسر درگذشته‌اش تاسیس کرد. این سازمان به دنبال جلوگیری از مصرف مواد مخدر از طریق برنامه‌های آموزشی است.

•  نیومن به خاطر ارادتش به همسر و خانواده‌اش مشهور بود و دوام ازدواج 50 ساله او در میان زوج‌های هالیوودی نادر است.
•  از تشریفات رسمی و پوشیدن کت و شلوار بیزار بود و در 75 سالگی تمامی کت و شلوارهایش را دور انداخت!
•  نیومن در راهپیمایی مشهور مارتین لوتر کینگ در سال 1963 در واشنگتن شرکت کرد تا حمایت خود از آزادی و حقوق برابر را نشان دهد.
•  پل نیومن به دلیل شباهت زیاد با مارلون براندو اشتباه گرفته می‌شود به همین دلیل بیش از 500 بار به نام براندو برای طرفداران امضا کرده است!
•  نیومن راننده مسابقه بود و در سال 1995 عنوان مسن‌ترین راننده‌ای که در مسابقه 24 ساعته پیروز شده است را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها